دیــــبا - ده روش علمی برای شاد بودن

تبلیغات

این جا محل تبلیغات شماست جهت سفارش تبلیغ با ما تماس بگیرید
           

Dream List
           

ده روش علمی برای شاد بودن

به گزارش سایت تفریحی دیـــبا از سایت پرشین استار : 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شادی در زندگی چیز گرانبهایی است چراکه انسان موجودی شادی خواه و لذت طلب است و اغراق نکرده ایم اگر بگوییم هدف نهایی تمام انسان‌ها دستیابی به یک زندگی شاد است. هرچند شادی برای همه انسان‌ها به یک روش به دست نمی‌آید؛ اما در ادامه 10 روش علمی برای شاد بودن آورده شده است.

1. قدردان باشید

قدردانی به معنی شکر کردن و سپاسگزار بودن به خاطر داشتن چیز‌های ساده در زندگی است. این عمل می‌تواند انرژی مثبت، شادی و رضایت از زندگی را به ارمغان آورد. قدردانی کردن استرس، انرژی منفی، اضطراب و افسردگی را از بین می‌برد. از سوی دیگر گله کردن و غر زدن زیاد در زندگی، یاس و ناامیدی را به همراه دارد. ازاین‌رو بهتر است به خاطر نعمت‌های حتی کوچک قدردان باشیم؛ زیرا بسیاری از مردم ممکن است حتی این نعمت‌های کوچک را هم در زندگی نداشته باشند. برای این که همواره احساس خوبی داشته باشید؛ دفترچه‌ای تهیه کنید و تمام چیزهایی که در زندگی خود دارید و به خاطر داشتن آن‌ها فکر می‌کنید خوش‌شانس هستید، در آن یادداشت کنید.

2. بیشتر لبخند بزنید

برای کاهش رنج و درد و افزایش شادی در زندگی لبخند زدن را تمرین کنید. این عمل ساده باعث می‌شود که هر فردی در عرض چند ثانیه احساس بهتری داشته باشد. قدرت یک لبخند ساده زمانی مؤثرتر است که با افکار مثبت حمایت شود. لبخند زدن باعث فرستادن سیگنال‌هایی به مغز می‌شود که به نوبه خود باعث افزایش سطح هورمون شادی یا اندورفین می‌شود. در واقع، زمانی که مغز شما احساس خوشحالی می‌کند، شما یک لبخند یا یک خنده بزرگ بر لب خواهید داشت. لبخند حتی می‌تواند توجه شما را بهبود دهد و به شما در انجام بهتر فعالیت‌های ذهنی کمک کند.

بنابراین زمانی که احساس ناراحتی می‌کنید، این تمرین ساده را انجام دهید تا خلق‌وخویتان بهبود یابد.

3. به دیگران کمک کنید

هر نوع فعالیت داوطلبانه که به معنی خارج شدن از حریم امن و کمک به افرادی است که به کمک شما نیاز دارند، بسیار مفید است. کارهای داوطلبانه شما را از لحاظ روحی و فیزیکی قوی‌تری می‌کنند، ارتباطات اجتماعی را بهبود می‌بخشند و همچنین باعث می‌شوند بتوانید راحت‌تر با استرس خود مقابله کنید و احساس رضایت بیشتری داشته باشید.

سعی کنید تنها هفته‌ای ۱ تا ۲ ساعت از برنامه پرمشغله خود را به کار‌های داوطلبانه اختصاص دهید تا تغییر را در زندگی خود احساس کنید.

4. ورزش کنید

ورزش مانند یک تقویت‌کننده قدرتمند شادی عمل می‌کند. ورزش به صورت روزانه میزان سروتونین و اندورفین خون را افزایش می‌دهد که باعث افزایش شادی، کاهش استرس، افزایش اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس می‌شود. شما حتی می‌توانید از فعالیت‌های بسیار ساده شروع کرده و به تدریج برای خود یک عادت روزانه ورزشی بسازید.

5. استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دستگاه‌های همراه را محدود کنید

اختراع تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی بسیاری از کار‌ها را راحت‌تر کرده است؛ به طوری که شما می‌توانید در عرض چند ثانیه با دوست خود که کیلومتر‌ها دورتر از شما است، ارتباط برقرار کنید. اگرچه شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه بی‌ضرر به نظر می‌رسند؛ اما در واقع اگر به طور مداوم از آن‌ها استفاده شود، اثرات مخرب زیادی خواهند داشت. برای زندگی شادتر سعی کنید از آن‌ها کمتر استفاده کنید.

6. ارتباط خود با دیگران را افزایش دهید

در واقع برقراری ارتباط با افراد و شادی با هم ارتباط مستقیم دارند؛ به طوری که کار کردن بر روی روابط برای شادی و کار کردن بر روی شادی برای روابط بهتر مفید است؛ بنابراین سعی کنید به جای درون‌گرایی یا کار کردن زیاد برای کسب پول بیشتر، مقداری از زمان خود را صرف دوستان و خانواده خود کنید.

7. 10 دقیقه مدیتیشن کنید

بیشتر افراد می‌دانند که مدیتیشن بسیار مهم است؛ اما تعداد کمی این کار را انجام می‌دهند.

مدیتیشن باعث بهبود تمرکز، شفافیت ذهن، افزایش توجه و آرامش در زندگی می‌شود. با گذشت زمان، مدیتیشن احساسات مثبت را افزایش می‌دهد که در نهایت باعث کاهش اضطراب، افزایش شادی و رضایت کلی از زندگی می‌شود.

8. طبیعت‌گردی کنید

امروزه، زندگی بیشتر در پشت درهای بسته و مایل‌ها دور از طبیعت می‌گذرد. در نتیجه نارضایتی و غم و اندوه افزایش یافته است.

با این حال، هنوز هم نیاز به جهان طبیعی احساس می‌شود و طبیعت یکی از بهترین دارو‌ها برای افراد در همه سنین است. بودن در طبیعت و قدردانی از شگفتی‌های آن می‌تواند سلامت، شادی و رفاه را بهبود بخشد. شما حتی می‌توانید گاهی اوقات به جای رفتن به سالن بدن‌سازی مقداری از وقت خود را صرف قدم زدن در یک پارک سرسبز کنید.

9. جنبه مادی‌گرای خود را مهار کنید

این که همواره به دنبال خرید کالاهای جدید و بهتر باشید، سطح خوشحالی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از سوی دیگر، اگر پولی که به سختی به دست می‌آورید، هوشمندانه خرج کنید، می‌توانید جنبه مادی‌گرای خود را تحت کنترل بگیرید و سلامت خود را بهبود بخشید.

همچنین استفاده از پول برای دستابی به تجارب جدید بهتر از استفاده از پول برای خرید کالاهای جدید است و به شما کمک می‌کند خوشحال‌تر باشید.

10. اهل معنویات باشید

معنویات به معنای فرآیند تقویت روح و خودشناسی است. افرادی که اهل معنویات هستند، هدف و معنایی را در زندگی خود دارند و احساس می‌کنند که به یک قدرت گسترده و ابدی متصل هستند. تقویت معنویات باعث تقویت شادی در زندگی می‌شود. در واقع معنویات و شادی دو مفهوم بسیار مهم در زندگی یک انسان هستند.

نظرات مطلب
فرم ارسال نظر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره سایت
  • دیبا. (اِ) قماشی باشد از حریر الوان .

    عکس HD عکس با فرمت بالا عکس 18

    به سایت دیــــبا خوش آمدید

    دیبا

    دیباچه

    دیباگران

    دیبا چت
    دانلودبرنامه نصبه واتس آپ
    نوکیا 206
    دانلود واتساپ جاوا 206
    آی مک چیست
    دانلود whatsapp برای نوكیا
    206
    دانلود whatsapp برای نوكیا
    دانلود آخرین نسخه واتس اپ
    برای سیمبین خرداد 93
    دانلود آخرین ورژن واتس آپ
    سیمبین
    دانلود برنامه نسخه آخر لاین
    برای نوکیا 311
    دانلود برنامه واتساپ مسنجر
    برای جاوا
    دانلود جدیدترین نسخه واتساپ
    برای سیمبین 93
    دانلودجدیدترین چت
    دانلود لاین برای اشا 210
    دانلودنرم افزار لاین برای گوشی
    ۲۰۶
    دانلود نرم افزار چت تصویری اندروید
    2.1
    دانلود نسخه ویندوز واتس آپ
    دانلود واتس آپ
    دانلود واتس آپ برای سیمبین
    دانلود واتس آپ برای نوکیا 206
    دانلود واتس آپ‎ ‎‏ برای نوکیا 206
    دانلود واتس اپ برای نوکیا
    دانلود واتس اپ جاوا نوکیا 311
    دانلود وایبر v4 برای سیمبیان
    دیبا خودرو
    دیبا پارچه
    دیبا گران
    دیبا
    دیبا چت
    دیبا دانلود
    سایت دیبا
    لاین برای نوکیا 305 آشا
    لغوعضویت در لاین = خوب پاکش کن
    واتساپ
    لاین
    وایبر
    وی چت
    نیم باز
    ورژن جدید واتس اپ نوکیا x2.00
    دانلود واتس اپ گوشی نوکیا اشا 308‏
    اشا
    آشا
    نوکیا
    اچ تی سی
    تبلت
    لنوو
    هاوایی
    موبایل هواوی g700
    Huawei Ascend G700 - مشخصات عمومی، ارتباطات، صفحه نمایش، حافظه، اندازه، دوربین، امکانات، باطری، قیمت گوشی موبایل هواوی اسند جی 700
    موبایل,تلفن همراه,گوشی,ایران,مرجع موبایل,مرجع موبایل ایران,mobile,phone,هواوی,هواوی Ascend G700,اسند جی 700,هواوی اسند جی 700,مشخصات, صفحه نمایش, حافظه ,دوربین, باطری, شبکه بی سیم, بلوتوث, قیمت,Huawei,Ascend G700,Huawei Ascend G700,memory,display,camera,battery,gps,wifi, wifi,bluetooth
    گوشی‌های هوشمند هواوی همواره به ارائه امکانات زیاد به نسبت قیمت معروف بوده‌اند. مدل G600 یکی از مدل‌هایی بود که همواره در محدوده قیمتیش، از نظر امکانات کاملا بی رقیب به نظر می‌رسید. حال مدل جدیدی از این کمپانی به بازار ارائه شده که G700 نام دارد و همانند مدل G600، با امکاناتی بسیار خوب، قیمتی مناسب دارد. در ادامه، به معرفی این گوشی خواهیم پرداخت، پس با ما در ادامه همراه شوید تا این گوشی را بیشتر بشناسید

    شماره پیامک ما جهت دریافت نظرات و پیشنهادات

    50001333610000

    50001333700029

آخرین عناوین
امکانات سایت

تصاویر منتخب

دیــــبا

ز دیبای پر مایه و پرنیان بر آن گونه گشت اختر کاویان .